Ondersteuning

 
Als hulpverlener word je regelmatig geconfronteerd met moeilijke knopen die dienen ontward te worden:
 
  • Wat kan ik wel of niet in een verslag schrijven?
  • Wat kan ik doen om mijn grenzen te bewaken als ik te veel aanmeldingen hebt?
  • Wat als een cliënt klacht tegen mij indient?
Als je in een team werkt, kan je op dat moment terugvallen op jouw collega's. Maar wat als je werkt als zelfstandige en geen collega's hebt ...?
 
 
Bovendien word je als zelfstandige ook nog met andere vragen geconfronteerd:
 
  • ben ik onderworpen aan btw?
  • hoe schrijf ik op een correcte manier een factuur?
  • hoe kan ik mijn praktijk rendabel maken?
  • Wat moet ik doen om in orde te zijn met GDPR, EPD, ...?
  • ...

Wist je dat Konnektit net om die reden werd opgericht ...

 
  • Om collega's bij te staan ... 
  • Om een luisterend oor te bieden ...
  • Om samen op zoek te gaan naar antwoorden ...
 
Uiteraard kan je in je zoektocht naar antwoorden een beroep doen op sociale media zoals facebook, waar iedereen ongestoord zijn mening kan geven. Maar sommige zaken wil je misschien niet aan de grote massa bekend maken. Voor sommige vragen zoek je misschien een discrete gesprekspartner om van gedachten te wisselen of heb je het advies van een expert nodig...
 
In al deze situaties kan je bij mij en bij de Konnektit partners terecht die voor jou klaar staan, zodat er ook op alle inhoudelijke,  juridische, fiscale, boekhoudkundige of verzekeringstechnische vragen een antwoord kan geboden worden.
 
Konnektit is meer dan een zoveelste platform waarvoor je betaalt om je praktijk bekend te maken bij hulpzoekenden.
 
Konnektit is er om JOU te ondersteunen, want mijn missie is ZORGEN VOOR ZORGERS.
Gewoon omdat jij deze zorg verdient!

 

Deze ondersteuning wordt in verschillende vormen aangeboden: 

Lees hieronder meer over dit aanbod.

Een mailcontact

Zit je met een vraag, dan kan je ten allen tijde mij een mailtje sturen via sonja@konnektit.be want persoonlijke service hoort bij Konnektit.

Eenmalig videogesprek

Heb je geen nood aan een langdurig traject, maar zit je wel met vragen... Of vraag je je af of ik wel de persoon ben die je zoekt om jou te ondersteunen als zelfstandige hulpverlener? Plan dan een eenmalig gesprek om dit te checken. Je kan onmiddellijk in mijn agenda reserveren via deze link.

 

Het online Konnektit café

Elke 3e maandag van de maand opent het Konnektit café van 12u tot 13u30 en van 20u tot 22u haar deuren (behalve in juli en augustus). De plek waar je op een ongedwongen manier collega's kan ontmoeten. Even ventileren over je dag, van gedachten wisselen over de dingen die je bezig houden, ... In het café spring je gewoon binnen en net zoals in een echt café is het onvoorspelbaar welke boeiende gesprekken aan de virtuele toog zullen ontstaan.

De data in 2022 zijn:

  • 19 september,
  • 17 oktober,
  • 21 november,
  • 19 december

Het vragenuurtje gezondheidsrecht

Als hulpverlener worden we soms geconfronteerd met vragen die verband houden met beroepsgeheim, deontologie, patiëntenrechten, GDPR, … Voor elk van deze thema’s organiseerde ik ondertussen een opleiding met onze jurist Ann Dierickx die je kan herbekijken als plus/premium lid via de Community, maar een casus vraagt toch vaak om persoonlijk advies van onze expert.

Bijgevolg bieden we de mogelijkheid om jouw vragen inzake gezondheidsrecht rechtstreeks aan Ann te stellen tijdens ons online vragenuurtje gezondheidsrecht. Alle Konnektit leden kunnen deelnemen aan dit vragenuurtje. Voor plus / premium leden is deelname gratis. Voor basic leden is het betalend (49 euro excl. btw per deelname). 

Wil je deelnemen aan het vragenuurtje, stuur dan een mailtje naar sonja@konnektit.be om je plaats te reserveren.


De data in 2022 zijn:

  • 29 september
  • 27 oktober
  • 24 november
  • 22 december

Telkens van 10u30 tot 12u30.

Voor de volledigheid: wil je een 1 op 1 advies dan kan je uiteraard Ann contacteren, maar weet dat er dan ook een factuur volgt 😉

Het VIP-traject: de hulpverlener als ondernemer

Lig jij soms wakker omdat je piekert over jouw praktijk? 

Worstel jij ook met één van deze uitdagingen?

  • Hoe vinden cliënten de weg naar mijn praktijk?
  • Hoe haal ik voldoende inkomsten uit mijn praktijk om financieel te genieten van het leven?
  • Hoe kan ik minder werken en toch voldoende verdienen?
  • Hoe verwerk ik de grote hoeveelheid aanmeldingen?

Dan is het hoog tijd om niet alleen in maar ook aan jouw praktijk te werken. Dit kan via het VIP-traject "de hulpverlener als ondernemer". Waarom VIP? Omdat ik individueel met jou gedurende 6 maanden op pad ga om samen met jou jouw uitdagingen te trotseren. Tijdens het traject bekijken we jouw vragen / noden zodat je weer kan genieten van je nachtrust. We zorgen ervoor dat je meer grip krijgt op jouw portemonnee, je agenda en je leven.  Klinkt dit interessant? Klik dan hier voor meer informatie. 

De Konnektit Community

Konnektit leden krijgen via de Community inzage in interessante documenten; opnames van opleidingen en zoveel meer.

Supervisie

Tijdens de supervisie neem je als supervisant de tijd om je eigen houding en gedrag te doorgronden. Door hierover te praten en te reflecteren word je meer bewust van eigen gevoelens, gedachten, verwachtingen, normen, waarden, ... en hoe dit alles je handelen t.a.v. cliënten beïnvloedt.
 

 

Supervisie is een didactische methodiek gericht op

  • (beter) leren uitvoeren van geprofessionaliseerd dienstverlenend werk
  • waarbij het leren een leren is op basis van reflectie
  • leren op basis van praktijkervaringen in de eerste plaats; de supervisiesituatie is een tweede aanvullende bron van leermateriaal
  • systematisch leren onder leiding van een deskundige supervisor.

Heb je nood aan supervisie, dan kan je beroep doen op 1 van onze supervisoren uit ons netwerk. Je kan zowel voor individuele als groepssupervisie bij hen terecht.

 

 

Wil jij ook genieten van deze ondersteuning en wil je lid worden van ons multidisciplinair netwerk,

klik dan hier.

 

 

Wil je op de hoogte gehouden worden van onze opleidingen, blogs en tips ontvangen?

Klik hier