Homepagina op je website
De hulpverlener als ondernemer
Sonja Delbeecke
De hulpverlener als ondernemer
11/01/2022
2 min
0

Maak een goeie eerste indruk via jouw website

11/01/2022
2 min
0

Een website is vaak de eerste kennismaking tussen jou en jouw cliënt. En bij een eerste kennismaking hoort een eerste indruk. Is die indruk niet positief, dan zullen ze jou niet contacteren. Hoog tijd om jouw website eens onder de loep te nemen.

In deze blog zetten we de homepagina in de kijker.

Jouw homepagina is de belangrijkste pagina van jouw website.

In een oogopslag moet een bezoeker weten wat je doet.
Hij moet geboeid zijn en verder doorklikken om meer van jou te weten te komen.
De eerste zin kan een vraag zijn waar de bezoeker instemmend of afkeurend kan op knikken.

Voorbeeld

  • Ben je van plan om te scheiden, maar zit je nog met heel veel vragen?
  • Voel jij je niet goed in je vel en wil je hier iets aan doen?
  • Heeft jouw kind het moeilijk na het overlijden van een grootouder en weet je niet hoe jij dit het best aanpakt?
  • Wil je leren hoe je stress-situaties onder controle kan houden?

Je moet de aandacht van de bezoeker van in begin ‘pakken’.


Welke fouten worden vaak gemaakt op homepagina’s?

  • expliciet welkom heten
    Dit hoef je niet expliciet te vermelden, zorg dat de bezoeker zich welkom voelt. Een huis met een deurmat met welkom op, is daarom geen huis waar je welkom bent.
  • onmiddellijk vertellen wie je bent en wat je doet
    Zorg dat het overzichtelijk blijft op jouw website.
    Bij een eerste kennismaking vertel je toch ook niet direct je hele levensverhaal.
    Laat de bezoeker stilaan los op de website.

Een goede homepagina heeft links naar andere pagina’s waar er extra uitleg wordt gegeven.
Hoe langer de bezoeker op jouw website blijft, hoe beter.
Maar maak het hen gemakkelijk.
Zorg dat ze weten waar ze moeten op klikken.

Nog enkele extra tips

  • Zorg dat jouw website begint met https
    Dit wil zeggen dat je een veilige website hebt.
  • Vermijd carroussels van afbeeldingen op je homepagina
    Ze werken storend en ze zorgen dat heel veel bezoekers wegklikken
  • Plaats call-to-actionknoppen
    Met een call-to-actionknop laat je de bezoeker iets doen. Hij moet klikken om verder te gaan of om gegevens achter te laten. Dit verhoogt het engagement van de bezoeker.
  • Gebruik authentieke beelden
    Gebruik geen stockfoto's die je op andere websites kan tegenkomen, maar unieke foto's waar jij en je praktijkruimte regelmatig opstaan. Bezoekers weten graag met wie ze te maken hebben. Zo kennen ze je al een beetje voor ze jou voor de eerste maal in levende lijve of online ontmoeten. 
  • Zorg voor een professionele website
    Met een ineengeflanste website vol fouten en onnauwkeurigheden boet je in aan jouw expertenstatus. Het hoeft daarom geen dure website te zijn, wel een professionele met een persoonlijke toets.

 

© 2022 – Sonja Delbeecke - alle rechten voorbehouden

Reacties
Categorieën